یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

با راه اندازي شبکه علمي کشور؛

انتقال اطلاعات ميان دانشگاه ها و مراکز تحقيقاتي توسعه مي يابد

طائب

چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۶:۰۰


رييس سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي در مورد اقدامات در حال انجام ميان اين سازمان و وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات براي راه اندازي شبکه علمي کشور گفت: اين شبکه توسعه زيرساخت هاي انتقال اطلاعات در سطح کشور ميان دانشگاه ها و مراکز تحقيقاتي را دنبال مي کند.

وايمکس نيوز - عباس طائب در گفت و گو با خبرنگار ما با بيان اينکه شبکه علمي کشور قرار است از سوي سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران و با همکاري وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات راه اندازي شود، گفت: اين شبکه موجب تقويت ارتباطات دانشگاه ها و مراکز پژوهشي مي شود.
وي گفت: ايجاد شبکه ارتباطي و اطلاع رساني اختصاصي بين دانشگاه ها و مراکز تحقيقاتي از اهداف بهره برداري از شبکه علمي کشور است و از اين رو اين شبکه توسعه زيرساخت هاي انتقال اطلاعات در سطح کشور ميان دانشگاه ها و مراکز تحقيقاتي و دسترسي به اينترنت و خدمات شبکه اي براي کاربران دانشگاه ها و مراکز تحقيقاتي را دنبال مي کند.
رييس سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ادامه داد: اين شبکه علاوه بر مديريت و ارايه محتوا روي شبکه علمي از طريق ايجاد زيرساخت هاي ملي، موجب ساماندهي و تسهيل دسترسي به منابع علمي موجود در کتابخانه ها و مراکز اسناد اعم از نشريات الکترونيکي، کتب و پايان نامه ها و افزايش بهره برداري مي شود.
وي پيش بيني کرد که شبکه علمي کشور در دهه فجر امسال راه اندازي شود که در فاز اول آن تمامي دانشگاه ها و مراکز وابسته به وزارت علوم واقع در استان تهران به اين شبکه ملحق مي شوند و به تدريج ساير دانشگاه ها نيز عضو آن خواهند شد.
گفته شده اين شبکه که با همکاري وزارت ارتباطات و فناوري راه اندازي مي شود، با سرعت يک گيگابايت بر ثانيه اطلاعات مورد نظر را به کاربران ارايه مي دهد. البته حداقل سرعت تبادل اطلاعات در اين شبکه يک گيگابايت است ولي در شاخه هاي اصلي به 10 گيگابايت در ثانيه مي رسد. اين قابليت باعث مي شود که تحول کيفي عظيمي در فضاي مجازي ميان مراکز عملي کشور ايجاد شود.


 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو